Tudengite peamiseks ülesandeks on meediakorpuse täiendamine ja märgendamine. Selleks on vajalik väga hea eesti või inglise või prantsuse keele oskus (ideaalis rohkem kui ühe nimetatud keele väga hea valdamine). Tudengid töötavad korpuse koostamisel koos uurimisrühma kaasatud magitstrantidega. Ajakulu saab paindlikult jaotada.
Valmis vastu võtma kaks tudengit.
Erialadeks võib olla:
Tudeng võib valida omale meelepärasemad ja sobivad ülesanded, mis lepitakse projekti juhendajaga kokku. Eeldatav ajakulu ühes kuus on 20 h, ühe semestri vältel. Soovi korral on võimalik tööaega jaotada tudengile sobivalt (kiirematel õpinguperioodidel vähem teha) ning muuta koormust suuremaks või väiksemaks, vastavalt projektis osalevate tudengite soovitud ülesannete hulgale.
1) Teaduskommunikatsioonis abistamine – sotsiaalmeediakanalite materjalide ettevalmistamisel abistamine, sisuloome, õpilastele suunatud tegevustel kaasaaitamine. Projekti oluline osa on teadustulemuste tutvustamine laiemale avalikkusele. See annab hea ülevaate nii kommunikatsioonispetsialisti tööst kui teaduskommunikatsiooni eripärast. Tudengilt ootame loovust ja huvi ajakirjanduse, kommunikatsiooni, muuseumitöö või/ja arheoloogia vastu.
2) Arheoloogiliste leidude korrastamine – leidude karpide korrastamine, leiunimekirjade loomine ja ülevaatamine, leidude nummerdamine. Arheoloogilised leiud ja luud on projekti aluseks, mistõttu on tegemist äärmiselt vastutusrikka ülesandega. Ühtlasi võimaldab see töö otsest sissevaadet arheoloogi igapäevategemistesse ning annab hea ülevaate mingi konkreetse perioodi/muistise leiuainest. Soovi korral on siit võimalik edasi arendada bakalaureusetöö teema. Tudengilt ootame täpsust, kannatlikkust ja huvi arheoloogia vastu.
3) Proovivõtu protokollide digiteerimine – tegemist on väga olulise projekti etapiga. Seni puudub Eestis inimluude proovistamist kajastav ühtne andmebaas, mis omakorda takistab teadlaste efektiivset tööd. Käesolev ülesanne on seotud juba võetud inimluude proovide digiteerimisega ning loodavasse andmebaasi kandmisega. Tudengilt ootame täpsust, huvi arheoloogia vastu ja õppimisvõimet (digipädevuste alal).
Projekti on oodatud osalema kuni 4 tudengit, õppekavadele piiranguid ei ole.
Projektis osalemise eelduseks on huvi keeleteaduse (murded, kirjakeele kujunemine), ajaloo ja/või tehisintellekti rakendusvõimaluste (mittestandardse keele automaattootlus, nimetuvastus) vastu.
Sõltuvalt üliõpilase taustast, huvidest ja oskustest on võimalik valida erinevate ülesannete paketi vahel ja/või kombineerida neid omavahel:
1) Tekstide morfoloogilise märgenduse kontrollimine; keeleliselt sarnaste piirkondade tuvastamine protokollide keelekasutuse põhjal; vana ja uue kirjaviisi joonte tuvastamine ja võrdlemine protokollides, üleminekuperioodide määramine; kohtukirjutajate individuaalse keelekasutuse eripärade tuvastamine; konkreetsete keelenähtuste (nt ajavormide, käänete ja kaassõnafraaside) uurimine tekstides.
2) Kohtukirjutajate isikuloolise tausta väljaselgitamine; andmestike ja andmebaaside ristkasutuse testimine; 19. sajandi talurahvastiku analüüs.
3) Tekstide normaliseerimismeetodite katsetamine ja võrdlemine; projekti esmaste tulemuste vahendamine ja populariseerimine (lihtsamates rakendustes, populaarteaduslikes artiklites).
Koormust saab määrata kokkuleppel juhendaja(te)ga, aga eeldatud on mitte vähem kui keskmiselt 2h tööd nädalas.
Parema kasutuskogemuse tagamiseks kasutame küpsiseid. TÜ välisveeb ei töötle ega kogu isikuandmeid. Välisveeb kasutab FB Pixeli ja Google Analyticsi teenust. Loe lähemalt andmekaitsetingimustest.