Projekti on oodatud osalema 1–3 tudengit, õppekavadele piiranguid ei ole.
Projektis osalemise eelduseks on huvi ühelt poolt eesti kultuuriloo ja eesti kirjakeele arengu, teiselt poolt antiikkultuuri ning selle järelmõjude ja retseptsiooni vastu; kasuks tuleb ka huvitumine digihumanitaariast.
Pakutavad ülesanded (oleks hea kui sisaldaks ka infot ootusest tudengile ning eeldatav ajakulu/töökoormus):
Sõltuvalt üliõpilase taustast, huvidest ja oskustest on võimalik valida erinevate ülesannete vahel ja/või kombineerida neid omavahel: 1) Bibliograafiliste andmete kogumine raamatukogudes, arhiivides, veebiandmebaasides; andmete üldbibliograafiasse sisestamine. 2) Tõlgete arvutisse sisestamine/skaneerimine, tekstikorrektuur. 3) Tekstide märgendamine andmebaasi tarvis. 4) Töö tulemuste põhjal edasiste võimalike uurimisülesannete püstitamine, osalemine andmete analüüsis, leidude ja uurimistulemuste vahendamine ja tutvustamine.
Koormust saab määrata kokkuleppel juhendaja(te)ga, eelduslikult on see 2–4 tundi nädalas.
Projekti on oodatud osalema kuni 4 tudengit, õppekavadele piiranguid ei ole.
Projektis osalemise eelduseks on huvi keeleteaduse (murded, kirjakeele kujunemine), ajaloo ja/või tehisintellekti rakendusvõimaluste (mittestandardse keele automaattootlus, nimetuvastus) vastu.
Sõltuvalt üliõpilase taustast, huvidest ja oskustest on võimalik valida erinevate ülesannete paketi vahel ja/või kombineerida neid omavahel:
1) Tekstide morfoloogilise märgenduse kontrollimine; keeleliselt sarnaste piirkondade tuvastamine protokollide keelekasutuse põhjal; vana ja uue kirjaviisi joonte tuvastamine ja võrdlemine protokollides, üleminekuperioodide määramine; kohtukirjutajate individuaalse keelekasutuse eripärade tuvastamine; konkreetsete keelenähtuste (nt ajavormide, käänete ja kaassõnafraaside) uurimine tekstides.
2) Kohtukirjutajate isikuloolise tausta väljaselgitamine; andmestike ja andmebaaside ristkasutuse testimine; 19. sajandi talurahvastiku analüüs.
3) Tekstide normaliseerimismeetodite katsetamine ja võrdlemine; projekti esmaste tulemuste vahendamine ja populariseerimine (lihtsamates rakendustes, populaarteaduslikes artiklites).
Koormust saab määrata kokkuleppel juhendaja(te)ga, aga eeldatud on mitte vähem kui keskmiselt 2h tööd nädalas.
Projekti praegune faas keskendubki teismeliste keele uurimiseks vajalike keelenäidete kogumisele, töötlemisele ja süstematiseerimisele. Projektis osaleb umbes viiskümmend Eesti kooliõpilast, kes jagavad projektiga oma suuliste vestluste salvestusi ja sõnumivahetust. See materjal koondatakse teaduslikku uurimistööd võimaldavaks suulise ja kirjaliku keele korpuseks.
Ootame projektis osalema 1-2 tudengit, kellel on huvi keeleteaduse ja noorte keelekasutuse vastu.
Osalema on oodatud tudengid keeleteaduse õppekavalt ja mujalt. Projektis on võimalik arendada nii keelega kui ka nt programmeerimisega seotud oskusi ja teadmisi.
Töökoormus on alates kahest tunnist nädalas, võimaluse ja huvi korral saab panustada rohkem. Ootame vastutustundlikke tudengeid kaasa lööma TeKE projekti erinevates ülesannetes.
Projektis osalejal on suurepärane võimalus osa saada ka aktiivse uurimisrühma ühistest tegevustest, tööprotsessi aruteludel, lugemisseminarides, konverentsidel ja töötubades. Tudeng saab tutvuda projekti eri tahkudega ning kokkuleppel juhendajatega valida vastavalt oma huvidele ja oskustele ise täpsemad ülesanded järgmiste võimaluste hulgast.
- Suuliste vestluste transkribeerimine (ELAN programmis, juhendi alusel). - Teismeliste saadetud Messengeri vestluste ühtlustamine ja keelekorpuseks koondamine. - Keeletehnoloogiliste lahenduste katsetamine ja kasutamine andmetöötluses (kõnetuvastus, morfoanalüsaator). - Projekti kodulehe täiendamine. - Projektis osalenud teismeliste taustaandmete töötlemine ja analüüs. - Vastavalt uurimisküsimustele mõne keelenähtuse kohta andmete otsimine ning mõtestamine. (Näiteks: kui palju ja kuidas kasutavad noored eestikeelses vestluses inglise keelt, kuidas kasutatakse kiirsuhtluses emotikone, kuidas alustatakse või lõpetatakse kõnevooru jms)
Ootame kuni 3 tudengit kõikidelt humanitaarerialadelt ning haridusteadustega seotud õppekavadelt.
Tudengid saavad omale sobivas mahus osaleda nii olemasolevate platvormide toimetamises ja testimises kui uute platvormide arendamises, sh taustmaterjalide kogumises ja läbitöötamises ning sisuloomes.