Projekti on oodatud osalema 1–3 tudengit, õppekavadele piiranguid ei ole.
Projektis osalemise eelduseks on huvi ühelt poolt eesti kultuuriloo ja eesti kirjakeele arengu, teiselt poolt antiikkultuuri ning selle järelmõjude ja retseptsiooni vastu; kasuks tuleb ka huvitumine digihumanitaariast.
Sõltuvalt üliõpilase taustast, huvidest ja oskustest on võimalik valida erinevate ülesannete vahel ja/või kombineerida neid omavahel:
1) Bibliograafiliste andmete kogumine raamatukogudes, arhiivides, veebiandmebaasides; andmete üldbibliograafiasse sisestamine. 2) Tõlgete arvutisse sisestamine/skaneerimine, tekstikorrektuur. 3) Tekstide märgendamine andmebaasi tarvis. 4) Töö tulemuste põhjal edasiste võimalike uurimisülesannete püstitamine, osalemine andmete analüüsis, leidude ja uurimistulemuste vahendamine ja tutvustamine.
Koormust saab määrata kokkuleppel juhendaja(te)ga, eelduslikult on see 2–4 tundi nädalas.
Projektis on oodatud osalema loova lähenemisega ja suhtlemisaltid humanitaariast huvitatud tudengid, kel on huvi kaasaegsete nähtuste ja Eesti kaasaegse kultuuri vastu.
Arhiivitöö meedias ja sotsiaalmeedias kindla metoodika alusel. Intervjueerimine ja filmimine meeskonnaga ja iseseisvalt, tulemuse kirjeldamine ja statistika. Analüüsid, tulemuste vormistamine ja esitamine.
Projektis on oodatud osalema kriitilise mõttelaadiga ja humanitaariast süviti huvitatud tudengid, kel on huvi kaasaegse paganluse, rahvusnarratiivide ja Eesti kaasaegse kultuuriloo vastu.
Arhiivitöö pühapaikade biograafia meetoditega. Maastikul dokumenteerimine nii meeskonnaga kui iseseisvalt, maastikuobjektide kirjeldamine. Analüüsid, tulemuste vormistamine ja esitamine.
Tudengite peamiseks ülesandeks on meediakorpuse täiendamine ja märgendamine. Selleks on vajalik väga hea eesti või inglise või prantsuse keele oskus (ideaalis rohkem kui ühe nimetatud keele väga hea valdamine). Tudengid töötavad korpuse koostamisel koos uurimisrühma kaasatud magitstrantidega. Ajakulu saab paindlikult jaotada.
Aastail 2020–2021 koguti TeKE projektis noorte endi abiga nende omavaheliste vestluste salvestusi ning kiirsuhtlusäppide sõnumivahetusi. Umbes 50 keelesaadikut Eesti eri paigust aitasid kokku koguda ligi sada tundi suulist keelekasutust ning 200 000 sõna Messengeri jm rakenduste vestlusi, mille koondame projekti käigus teaduslikku uurimistööd võimaldavaks suulise ja kirjaliku keele korpuseks. Praeguseks on projekt jõudnud andmete töötlemise ja analüüsi faasi ning valmivad ka esimesed uurimused noorte keelekasutusest.
Ootame projektis osalema 1 tudengit, kellel on huvi keeleteaduse ja noorte keelekasutuse vastu.
Osalema on oodatud tudengid keeleteaduse õppekavalt ja mujalt. Projektis on võimalik arendada nii keelega kui ka nt programmeerimisega seotud oskusi ja teadmisi.
Töökoormus on alates kahest tunnist nädalas, võimaluse ja huvi korral saab panustada rohkem. Ootame vastutustundlikke tudengeid kaasa lööma TeKE projekti erinevates ülesannetes.
Ootame tudengit kaasa lööma uurimisrühma ühistes tegevustes, tööprotsessi aruteludel, lugemisseminarides, konverentsidel ja töötubades.
Tudeng saab tutvuda projekti eri tahkudega ning kokkuleppel juhendajaga valida vastavalt oma huvidele ja oskustele ise täpsemad ülesanded järgmiste võimaluste hulgast. • Suuliste vestluste keeleteaduslik transkribeerimine, selle põhimõtted ja probleemid. • Teismeliste saadetud Messengeri vestluste ühtlustamine ja keelekorpuseks koondamine. • Keeletehnoloogiliste lahenduste kasutamine andmetöötluses (morfoanalüsaator, kõnetuvastus). • Projekti kodulehe täiendamine. • Projektis osalenud teismeliste taustaandmete töötlemine ja analüüs. • Osalemine teaduslike uurimistööde kirjutamise protsessis (millest võib välja kasvada ka tudengi oma lõputöö), vastavalt uurimisküsimustele mõne keelenähtuse kohta andmete otsimine ning mõtestamine. Näiteks: kui palju, mis olukordades ja miks kasutavad noored eestikeelses vestluses inglise keelt, kuidas ja milleks kasutatakse kirjalikus suhtluses emotikone, kuidas alustatakse või lõpetatakse kõnevooru, millised on viisakusstrateegiad vestluses, erinevate keelenähtuste kasutus – kvotatiivid, intensiivistajad jne.
Ootame kuni 3 tudengit kõikidelt humanitaarerialadelt ning haridusteadustega seotud õppekavadelt.
Tudengid saavad omale sobivas mahus osaleda nii olemasolevate platvormide toimetamises ja testimises kui uute platvormide arendamises, sh taustmaterjalide kogumises ja läbitöötamises ning sisuloomes.